شرح وظایف

تعداد بازدید:۳۲۷۲

شرح وظایف معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه

برگرفته از:

 آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مصوب ۶۸۴  جلسه مورخ ۱۳۸۹-۱۲-۱۰  شورای عالی انقلاب فرهنگی

شماره ابلاغ : ۱

تاریخ ابلاغ : ۱۳۹۰-۱۸-۰۲

 

‌ شرح وظایف عمومی

1)    ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آیین نامه های ابلاغی از سوی رییس دانشگاه به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن،

2)    تدوین آیین نامه ها و دستور العمل ها و دستورجلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب،

3)    ارایه گزارش‌های توجیهی لازم به رییس دانشگاه در خصوص وظایف مربوطه به واحدهای تحت نظر،

4)    پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمتهای مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست دانشگاه،

5)    نظارت بر واحدهای وابسته به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها،

6)     برنامه‌ریزی، تنظیم فعالیتها و پیشنهاد بودجه سالیانه معاونت ذیربط مطابق با اولویتهای دانشگاه،

7)    همکاری با سایر معاونتها جهت حسن اجرای برنامه های دانشگاه، و

8)    انجام سایر امور محوله از سوی رییس دانشگاه.

 

‌ شرح وظایف اختصاصی

1)    اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه امور اداری، مالی و عمرانی دانشگاه، مطابق با مصوبات، مقررات و آیین نامه های مربوط،

2)    رسیدگی به اهداف اجرایی دانشگاه و هدایت و نظارت بر چگونگی گردش کارها و روشهای کاری مورد عمل در واحدهای مختلف به منظور ایجاد هماهنگی بین فعالیتهای مربوط به واحدهای مختلف در راستای تحقق اهداف اجرایی دانشگاه،

3)    نظارت بر مصرف اعتبار تخصیصی به واحدهای مختلف بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا و سایر قوانین و مقررات مالی مورد عمل دانشگاه و ارایه گزارش جهت طرح در هیات امنای ذیربط،

4)    تعیین وضعیت موجود دانشگاه از طریق شناسایی نقاط قوت و تنگناها و مشکلات و فرصتها تهدیدات پیش رو جهت تعیین راهبردهای پیشنهادی در راستای ارتقا به وضعیت مطلوب،

5)    ارایه گزارش‌های توجیهی لازم به رییس دانشگاه در خصوص وظایف مربوطه به واحدهای تحت نظر،

6)     جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز براساس طرح جامع دانشگاه و برنامه‌ریزی و پیشنهاد بودجه سالیانه و انجام کلیه فعالیتهای لازم در جهت اجرای طرح های عمرانی دانشگاه (اعم از پیمانی ، امانی و...)،

7)    انجام تعمیرات اساسی به منظور احیاء و نگهداری ساختمانها و تاسیسات موجود،

8)    تشکیل کمیته تدوین روشهای اجرایی به منظور بهینه سازی سامانه تعاملات اداری بین واحدهای تابعه با همکاری سایر معاونتهای دانشگاه،

9)    استقرار فرآیند شناسایی درآمدها و کنترل مناسب بر چرخه مالی به منظور تهیه گزارشات مدیریتی مالی در جهت ایجاد انضباط مالی در بخشهای مختلف دانشگاه، و

10)     تدوین روشهای اجرایی مناسب برای نگهداری ابنیه و تجهیزات دانشگاه به منظور حفظ و نگهداری از سرمایه های ملی دانشگاه.

 

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۳۹۲